Montesori nodarbības bērna vispārējai attīstībai

 

 

„Palīdzi man to veikt pašam!“               
Marija Montesori  

 

 

Nodarbības bērniem dod iespēju:
 brīvi darboties atbilstoši sagatavotā vidē;
• izzināt apkārtējās pasaules likumsakarības;
• veidot sevi kā harmonisku personību ar veselīgu pašapziņu;
• praktiski darbojoties, attīstīt pirkstiņu veiklību un spēju pārvaldīt savas kustības;
• attīstīt visas maņas, valodu un matemātisko domāšanu;
• uzlabot koncentrēšanās spējas, saskarsmes prasmes un patstāvīga darba iemaņas.

 

Strādājam ar pirmsskolas vecuma bērniem no apmēram 1 gada vecuma. Kurā brīdī sākt – tas atkarīgs no katra bērna. Vislabāk ir pagaidīt, līdz bērns droši staigā un spēj atlaist mammas roku (svārkus), ja telpā ir viņam nezināms cilvēks.
Mūsu skoliņa specializējusies uz individuālo darbu. Īpaši svarīgi tas ir mazajiem bērniem (ap 1,5- 2 gadu vecumam), jo uzskatām, ka bērnam vispirms ir jāaprod ar jauno vidi un tajā jāiepazīst pašam savas intereses, jāatrod pašam savs darba temps un jāiemācās „kā mācīties”. Tikai tad, kad bērns būs iepazinis, ko pats vēlas, viņš viegli spēs darboties telpā, kur strādā arī citi bērni.
Piedāvājam arī darbu ļoti mazās (2-4) bērnu grupiņās. Šādu darba formu ieviešam pēc tam, kad bērnam ir bijušas individuālas nodarbības un par mērķi kļūst apgūt prasmi darboties grupā (piemēram, lai gatavotos iet uz bērnudārzu, vai lai paaugstinātu nodarbību grūtības vai intensitātes pakāpi un gūtu jaunu pieredzi).
Grupiņas veidojot, primārais nav apvienot vienaudžus, bet gan bērnus, kuri kaut kādā veidā spēj viens otram „dot” (runīgais ar klusētāju, mierīgais ar straujo, lasītājs ar rēķinātāju) impulsus tālākai izaugsmei.
Protams, viena dabiska grupiņu forma ir brāļi un māsas, kuru labprāt atbalstam. Parasti darbu uzsāk viens no bērniem un otrs pievienojas pēc dažām nodarbībām (uzsāk visbiežāk vecākais, vai arī bērns, kura attīstībai nepieciešams aktīvāks atbalsts). Šādas kopīgas nodarbības bieži kļūst par labu, jaunu pieredzi, kas lieliski uzlabo arī kopīgās rotaļāšanās prasmes mājas vidē. Tas, kā brāļi un māsas spēj kopīgi darboties, bieži ir atklājums ne tikai vecākiem, bet arī pašiem bērniem.

 

Nodarbību norise

Pirmajā tikšanās reizē ir nodarbība kopā ar speciālista konsultāciju, tāpēc šī reize ir 1 stundu gara, un tajā ir svarīgi piedalīties kādam no vecākiem. Speciālistam tā būs iespēja uzzināt svarīgu informāciju par bērniem, savukārt vecākiem – tuvāk iepazīt metodes iespējas un ierobežojumus, kopīgi formulēt nodarbību mērķus un vienoties par norisi.
Ja vecāki ir aizņemti darbos, turpmāk uz nodarbībām bērnu var vest arī cita kontaktpersona. Pieredze rāda, ka visi bērni ar laiku spēj kabinetā palikt bez vecākiem un tad darbs kļūst produktīvāks.
Nodarbības laikā, ja pieaugušais ir telpā, viņš sēž maliņā un var vērot notiekošo. Speciālists palīdzēs pieejamā veidā un tempā uzsākt darbošanos, līdzpaņemtais pieaugušais drīzāk kļūs par klusu vērotāju, tādejādi ļaujot bērnam aktīvi darboties un veidot attiecības ar speciālistu. Turpmākās nodarbības norit 40-45 minūtes, atkarīgi no bērna vecuma. Lielāki bērni spēs sakoncentrēties darbam un noturēt uzmanību visas nodarbības laikā, savukārt mazākiem būs nepieciešams ilgāks „sakārtošanās” laiks, būs uzplūdi un atelpa, tādēļ arī viņiem 40-45 minūtes ir optimāli nepieciešams laiks nodarbībai.

 

Montesori nodarbībās bērns veido un attīsta savu:



Speciālisti:
55c79c8ba6ad21833240b3c3908844da
Inga Ādamsone
inga@laimas.lv
t. +37128356402
ddaee2545a166224b8d1fb277c7c62d4
Inguna Baumane

t. +37126161875